مهاجرت به کانادا
  • کد خبر : 7990
  • 1401/12/3

روزانه ۲۵۰ بمب متحرک از وسط شهر نیشابور عبور می کند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: روزانه ۲۵۰ بمب متحرک از وسط شهر نیشابور عبور می کند و متاسفانه شهر نیشابور با این‌جمعیت و قدمت کمربندی ندارد.

سید هادی طباطبایی اظهار کرد: استفاده از مواد شیمیایی در صنعت و کارخانجات روز به روز در حال افزایش است ولی در حوزه امنيت آن اتفاق خاصی نمی‌افتد و مسائل پدافندی که هدفش عدم آسیب است رعایت نمی شود.

وی خاطر نشان کرد: این قبیل همایش‌ها بسیار خوب و مفید است و باید به این نکته برسیم که چه تعداد کارخانه داریم که از این مواد استفاده می‌کنند و برای حوزه پدافند غیر عامل آن ها چه کار کرده ایم.

وی اظهار کرد: خودروهای حامل مواد شیمیایی باید بارکدی  داشته باشند که در مشخصات بار به طور کامل قید شده باشد که اگر اتفاقی در این حوزه افتاد امدادگران بدانند باید با آن چگونه رفتار کنند و این موضوع را در مورد قطارهای باربری داریم‌ ولی متاسفانه در مورد خودروها نداریم.

وی خاطر نشان کرد: در حادثه انفجار قطار نیشابور بخش اصلی خسارات آن در مرحله دوم رخ داد زمانی که آتش را با موادی که لازم نبود خاموش کردند.

طباطبایی با بیان اینکه حوزه حمل و نقل در این‌خصوص باید ایمن شود گفت: باید اطلاع رسانی و آگاهی و آموزش به رانندگان انجام شود و نحوه برخورد با این‌مواد و اشتعال آن ها به آن‌ها آموزش داده شود.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری خراسان رضوی با مهم دانستن ایجاد امکانات مقابله با حوادث این‌چنینی در شهرک های صنعتی افزود: شهرک های صنعتی باید سرمایه گذاران را مکلف به سرمایه گذاری در حوزه مسائل پدافند غیر عامل کنند.

نویسنده : روابط عمومی شهرداری نیشابور

پیوستها :

دیدگاه

0 دیدگاه