مهاجرت به کانادا
  • کد خبر : 7779
  • 1401/10/11

حضور فعال سازمان آتش نشانی در مانور زلزله شهرستان نیشابور

نیروهای سازمان آتش نشانی، صبح امروز با هماهنگی ستاد مدیریت بحران شهرستان در مانور زلزله در محدوده کیلومتر ۵ جاده کاشمر واقع در روستای هند آباد حضوری فعال داشته وهمراه با سایر دستگاه های امدادی و خدمات رسان در این برنامه مشارکت داشتند.
ابوالفضل اسدی سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور ضمن اعلام خبر فوق، اظهارداشت: در این مانور که با هدف آمادگی هرچه بیشتر نیروهای عملیاتی وهماهنگی سازمان های امداد رسان برگزار شد، ۴ تیم از نیروهای آتش نشان در قالب دو تیم امداد و نجات و دوتیم اطفای حریق شرکت داشتند.
وی افزود : پس از اعلام ساعت صفر مبنی بر وقوع زلزله فرضی ۹/۵ریشتری در منطقه مذکور، تیم های امدادرسان بلافاصله به منطقه اعزام شدند که آتش نشانان جهت اطفای دو مورد حریق ناشی از وقوع زلزله وارد عمل شده و به سرعت آتش را مهار نمودند.
اسدی ضمن اشاره به اینکه در ادامه عملیات فوق، محیط منطقه از نظر ایمنی و خطرات ناشی از ریزش دیوارها و سقف های خراب شده مورد بررسی دقیق قرار گرفت ، یادآورشد: در این مرحله از مانور تیم های امداد و نجات سازمان آتش نشانی وارد عمل شده و اقدام به انتقال مصدومان و جستجوی سایر مجروحان احتمالی با استفاده از دستگاه زنده یاب کرده و اقدامات مربوطه خود را تکمیل نمودند.
 همزمان با پایان فعالیت نیروهای آتش نشان و ایمن سازی منطقه، نیروهای هلال احمر ، اورژانس ۱۱۵ وسایر بخش های امدادی و عملیاتی ضمن برپایی چادرهای خدماتی و امدادی خویش وارد صحنه شده و در کنار آنها یک تیم از آتش نشانی نیز جهت احتیاط حریق در جوار نیروهای فوق مستقر شدند.
 فعالیت ونحوه عملکرد تمامی تیم های اعزامی از ادارات، سازمان ها و دستگاه های اجرای خدمات رسان، توسط یک تیم ارزیابی با مسوولیت ستاد مدیریت بحران شهرستان نیشابور مورد بررسی و ارزیابی کامل قرار گرفت.

نویسنده : روابط عمومی شهرداری نیشابور

پیوستها :

دیدگاه

0 دیدگاه