مهاجرت به کانادا
  • کد خبر : 7775
  • 1401/10/10

اتوبوس های خریداری شده به رمپ ویلچر و جایگاه مخصوص مجهز می باشند

🌸 تحقق یک آرزوی دیرینه

💠  اتوبوس های خریداری شده به رمپ ویلچر و جایگاه مخصوص مجهز می باشند

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری نیشابور گفت: یکی از دغدغه های جامعه معلولین و سالمندان در سالیان اخیر موضوع امکان تردد با ناوگان حمل و نقل عمومی بود.

مهندس قندهاری افزود: در این راستا سازمان مدیریت حمل ونقل بارومسافر شهرداری نیشابور در چند سال اخیر نسبت به راه اندازی اتوبوس ویژه معلولین مجهز به بالابر ویلچر اقدام کرد و گزینه ای مناسب و موفق برای انجام سفرهای گروهی کم توانان جسمی و حرکتی بود.

وی ادامه داد: اما باز هم به دلیل قدیمی بودن اتوبوس های خطوط و وجود ارتفاع و پله عملا استفاده معلولین از اتوبوس ها در خطوط درون شهری و به صورت انفرادی ممکن نبود.

قندهاری اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته در خرید اتوبوس های جدید، به این  مهم پرداخته شد و تمامی اتوبوس ها برای آسایش و استفاده سالمندان و معلولین به رمپ ویلچر و جایگاه مخصوص مجهز بوده و ارتفاع کمتری نسبت به اتوبوس های قبلی برای سوار و پیاده شدن دارند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یادآور شد: در این اتوبوس ها با وجود رمپ ویژه معلولین و ارتفاع پایین کف اتوبوس، امکان تردد برای معلولین و ورود مادر به همراه کالسکه فراهم شد و در واقع به این نیاز و آرزوی دیرینه این قشر جامه عمل پوشانیده شد.

قندهاری یکی از ویژگی های اصلی اتوبوس های تازه وارد به ناوگان اتوبوسرانی شهر نيشابور را شرایط ارتفاع متغییر کف اتوبوس از سطح خیابان عنوان کرد و افزود: در صورت لزوم برای سوار شدن سالمندان عزیز، امکان کاهش ارتفاع توسط اتوبوسران وجود دارد تا سالمندان به سهولت امکان سوار شدن به اتوبوس را داشته باشند.

گفتنی است استاندارد موجود در واقع مناسب سازی ۳ درصد کل ناوگان ویژه معلولین است و عملا با نوسازی اتفاق افتاده در حوزه اتوبوسرانی فراتر از سرانه و حدود ۳۰ درصد از ناوگان اتوبوسرانی نیشابور در خطوط درون شهری مناسب سازی شده و در خدمت معلولین، ویلچرنشینان، سالمندان و جانبازان عزیز خواهد بود.

نویسنده : روابط عمومی شهرداری نیشابور

پیوستها :

دیدگاه

0 دیدگاه