مهاجرت به کانادا
  • کد خبر : 7546
  • 1401/08/07

گام بلند شهرداری نیشابور برای تحقق شهر هوشمند

شهردار نیشابور گفت: شهر هوشمند، بروکراسی اداری و روند مراجعه شهروندان به ادارات مختلف را کاهش می‌دهد و ماحصل این کار کاهش سفرهای درون‌شهری، کاهش آلودگی هوا و حفاظت از محیط زیست، صرفه‌جویی در زمان و انرژی و ... است.

مهندس میرفانی افزود: علاوه بر آن رشد فناوری و تکنولوژی‌های روز دنیا و بهره‌گیری از این دانش در اداره شهرها و حتی ارائه خدماتی چون اینترنت پرسرعت در داخل شهر نیازمند زیرساخت‌هایی است که مدیریت شهری را مجاب به ورود به این حوزه و ایجاد زیرساخت‌های لازم مانند فیبر نوری کرده است.

وی تصریح کرد: در ادامه اجرای فازهای بعدی پروژه فیبر نوری نیشابور، بهره‌مندی از ظرفیت‌های فیبر نوری برای استفاده اپراتورها و شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت و خود مجموعه شهرداری یکی از اهداف مهم شهرداری است و در این راستا و در گام اول اقدام به احداث کانال و داکت ‌گذاری فیبر نوری در دو مسیر  به طول 31 کیلومتر با همکاری شرکت ایرانسل کرده است.

شهردار نیشابور اظهار کرد: فیبر نوری یکی از ملزومات نوین شهری است که بر مبنای تکنولوژی روز و اقدامات فناورانه‌ای به صورت شبکه‌ای عملیات اجرایی آن در شهرداری آغاز شده است.

میرفانی با بیان اینکه فیبر نوری، فناوری نوین ارتباطی در توسعه هوشمند شهرها و ایجاد ارتباط الکترونیک بین بخش‌های مختلف دولتی است افزود: این فناوری می‌تواند علاوه بر رفع نیازهای اولیه مجموعه بزرگ شهرداری، به دیگر ادارات، نهادها و ارگان‌های دولتی و حتی شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت واپراتورها خدمات ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل پروژه بزرگ فیبر نوری شاخص‌های توسعه شهری نیشابور را افزایش داده و در زمره شهرهای هوشمند قرار خواهد داد.

نویسنده : روابط عمومی شهرداری نیشابور

پیوستها :

1
گام بلند شهرداری نیشابور برای تحقق شهر هوشمند
2
گام بلند شهرداری نیشابور برای تحقق شهر هوشمند
3
گام بلند شهرداری نیشابور برای تحقق شهر هوشمند
دیدگاه

0 دیدگاه