مهاجرت به کانادا
  • کد خبر : 7343
  • 1401/6/22

ضوابط و دستورالعمل شهر دوستدار پرنده تدوین می شود

💠 ضوابط و دستورالعمل شهر دوستدار پرنده تدوین می شود

شهردار نیشابور گفت: شهرداری در راستای حفاظت از پرندگان به عنوان اولین شهر دوستدار پرنده درایران اقدام به تدوین ضوابط و  دستورالعمل های ویژه معماری، شهرسازی و فضای سبز شهری می کند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری نیشابور، مهندس میرفانی در نخستین نشست هم اندیشی شهر دوستدار پرنده که به همت دبیرخانه پاسداری از میراث معنوی شهرداری و با حضور رئیس شورای اسلامی شهر، رئیس اداره حفاظت محیط زیست، مدیر دفتر پاسداری از میراث معنوی شهرداری، معاون معماری و شهرسازی و  مدیران و کارشناسان شهرداری و نمایندگان دانشگاه نیشابور و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن جلسات شهرداری برگزار شد گفت: با توجه به عضویت نیشابور در اتحادیه شهرهای تاریخی جهان(LHC) و سیاست هایی که در شهرهای تاریخی و معماری ایرانی جهت هم زیستی مسالمت آمیز پرندگان با انسان ها در گذشته وجود داشته و از طرفی آموزه های دینی و عرفانی منطق الطیر عطار نیشابوری نیز نگاه ویژه ای به پرندگان شده است، ایده تشکیل شهر نیشابور به عنوان اولین شهر "دوستدار پرنده" و پایلوت در کشور مطرح شد .

میرفانی افزود: در این راستا شهرداری با نیک اندیشان نیک ورز وارد مذاکره شد که خوشبختانه آقای احمد رخصتی خیر نیک اندیش شهرمان و از نیشابوری های مقیم تهران در اقدامی خیرخواهانه در توافقی با شهرداری نسبت به ساخت لانه پرندگان در بوستان های سطح شهر با اعتبار یک میلیارد ریال اقدام کرد که تعدادی از آن ها در بوستان امین الاسلامی نصب شد.

تشکیل کارگروه ویژه، تدوین ضوابط و دستورالعمل حفاظت از پرندگان در شهرها، امکان سنجی احداث باغ پرندگان و ارتقای فرهنگ شهروندی و.... از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.

رئیس شورای اسلامی شهر گفت: حفظ و نگهداری محیط زیست از مسائل اصلی و اولویت کشور است.

داوود کمیلی پور در نخستین نشست هم اندیشی شهر دوستدار پرنده که صبح امروز در سالن جلسات شهرداری برگزار شد با بیان اینکه بزرگترین مشکل ما، عدم اجرای برنامه هاست افزود: طرح دوستدار پرنده جنبه عمومی دارد و برای موفقیت این طرح باید تبدیل به فرهنگ عمومی شود.

وی در ادامه از آمادگی شورای اسلامی شهر برای بررسی و تصویب ابن طرح خبر داد.

 

نویسنده : روابط عمومی شهرداری نیشابور

پیوستها :

دیدگاه

0 دیدگاه