مهاجرت به کانادا
  • کد خبر : 1181
  • 2019-04-14

معاون معماری و شهرسازی شهرداری نیشابور؛

با سودجویان و دلالان در زمینه تفکیک اراضی کشاورزی برخورد قانونی می شود

معاون معماری و شهرسازی شهرداری نیشابور؛

با سودجویان و دلالان در زمینه تفکیک اراضی کشاورزی برخورد قانونی می شود

 

اخیراً به استناد گزارش های رسیده، برخی دلالان و افراد سودجو با همدستی افراد فرصت طلب اقدام به خرید اراضی کشاورزی در محور باغرودبولوار شهید شوشتری و سایر زمین های کشاورزی اطراف شهر به نازلترین قیمت نموده و پس از خرد کردن و تفکیک آن، با بهای هنگفتی می فروشند.

 

معاون معماری و شهرسازی شهرداری نیشابور با عنوان این مطلب گفت: خرد شدن اراضی کشاورزی، زمینه تغییر کاربری و ویلاسازی را فراهم کرده است که خلاف ضوابط و مقررات بوده و موجب از بین رفتن اراضی مرغوب کشاورزی و آسیب به منابع آب شرب شهری می شود.

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری نیشابور هادی نیرآبادی ضمن غیر قانونی شمردن این اقدام سودجویان افزود: هر گونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی در خارج از شهرها و شهرک ها به صورت خرد ممنوع بوده و نه تنها خدمات زیربنایی از قبیل آب، برق، گاز و تلفن به آن ها داده نمی شود، بلکه در صورت مشاهده با این پدیده برخورد قانونی و بنای احداث شده آنان نیز قلع و قمع خواهد شد.

 

وی خاطر نشان کرد: حفاظت از عرصه های کشاورزی و جلوگیری از فعالیت های سودجویان نیازمند عزم و اراده عمومی است و شهروندان باید هوشیار باشند تا در دام سودجویان گرفتار نشوند.

 

نیرآبادی از شهروندان خواست قبل از هر گونه خرید و فروش از مناطق دوگانه شهرداری و یا جهاد کشاورزی نیشابور استعلام نمایند.

 

پیوستها :

دیدگاه

0 دیدگاه