مهاجرت به کانادا
  • کد خبر : 6806
  • 1401/02/08

آغاز به کار تاکسی امدادگر در نیشابور

🔹شهردار نیشابور در مراسم آغاز به کار تاکسی های امدادگر با تبریک روز ایمنی حمل و نقل به فعالان این عرصه اظهار کرد: بسیاری از فعالیت هایی که در دو سازمان حمل و نقل بار و مسافر و آتش نشانی و خدمات ایمنی انجام می شود نماد فعالیت های شهرداری است که با جان مردم سرکار دارند و شهرداری نیشابور از این حیث یکی از شهرداری های  برتر  کشور بوده است.

🔹مهندس میرفانی افزود: تاکسیرانان به عنوان بخش عظیمی از نیروهای فعال جامعه در بخش خدمات در صورت برخورداری از آموزش و ساماندهی می توانند نقش موثری در کاهش آسیب پذیری به ویژه در مرحله امداد و نجات ایفا کنند.

 

🔹مدیر سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری نیشابور در مراسم آغاز به کار تاکسی امدادگر اظهارکرد: طی تفاهم نامه ای بین سازمان های حمل و نقل بار و مسافر و آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری و اورژانس ۱۱۵، تاکسی امدادگر از امروز به صورت ویژه فعالیت خود را آغاز کرد.

🔹مهندس قندهاری افزود: یکی از مهمترین موضوعات در مسائل امدادی رسیدن به موقع امدادگر سر صحنه حادثه است و تاکسی ها به علت پراکندگی خوبی که در سطح شهرها دادند برای اين موضوع مناسب هستند.

🔹مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری نیشابور تاکید کرد: در نیشابور ۱۲۶۸ تاکسی داریم که در نقاط مختلف شهر پراکنده هستند و اگر ۱۰ درصد از این تاکسی‌ها آموزش های تخصصی و ویژه لازم را فرا گیرند و در حوزه امدادی وارد شوند، می‌توانند در آتش سوزی و حوادث جرحی که ممکن است برای مردم اتفاق بیفتد فورا  وارد عمل شوند.

🔹قندهاری ادامه داد: در این راستا و پس از طی دوره های تخصصی ویژه امداد، گواهینامه های مرتبط برای تاکسیرانان داوطلب توسط همکاران اورژانس صادر شده است و توسط سازمان حمل و نقل بار و مسافر با همکاری سازمان آتش نشانی تاکسی های فوق به کپسول آتش نشانی و جعبه کمک های اولیه مجهز شدند.

🔹وی افزود: همچنین در این زمینه لوگوی ویژه تاکسی امدادگر نیز روی بدنه تاکسی نصب می شود.

🔸مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور نیز عنوان کرد: در ادامه این طرح ۱۲۵ تاکسی سطح شهر به عنوان امدادگر و همیار آتش نشان فعالیت خواهند کرد تا در اسرع وقت در زمان حادثه به عنوان نماینده آتش نشانی اقدام نمایند.

🔸علی اکبر شکیبا همچنین از اجرای طرح ایمنی مساجد و آموزش های خادمین مساجد در آینده نزدیک خبر داد.

🔸شکیبا با اشاره به آمار تصادفات و حوادث جاده ای بر آموزش های آتش نشانی در کنار آموزش های راهنمایی و رانندگی در هنگام اخذ گواهینامه تاکید کرد.

 

 

 

نویسنده : روابط عمومی شهرداری نیشابور

پیوستها :

1
شهردار نیشابور در مراسم آغاز به کار تاکسی های امدادگر با تبریک روز ایمنی حمل و نقل
2
شهردار نیشابور در مراسم آغاز به کار تاکسی های امدادگر با تبریک روز ایمنی حمل و نقل
3
شهردار نیشابور در مراسم آغاز به کار تاکسی های امدادگر با تبریک روز ایمنی حمل و نقل
دیدگاه

0 دیدگاه