مهاجرت به کانادا
  • کد خبر : 10201
  • 1402/10/6

تاریخ از بیان ظرفیت های نیشابور ناکام مانده است

 

 نشست مشترک سید حسن میرفانی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر با سنان جم باش سرکنسول کشور ترکیه در خراسان رضوی  به میزبانی شهرداری نیشابور در سالن شهدای غواص شهرداری برگزار و در خصوص گسترش و تقویت همکاری‌های فی ما بین بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری نیشابور، سید حسن میرفانی ضمن معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های شهر نیشابور بر استفاده از این ظرفیت ها جهت تقویت ارتباطات دوجانبه تاکید کرد.

وی با بیان این که نیشابور نخستین پایتخت ایران در دوران اسلامی بوده و اولین دانشگاه دولتی جهان اسلام در نیشابور ایجاد شده و بزرگانی چون خیام و عطار در این شهر پرورش یافته اند گفت: ما به دنبال شناسایی مکان رویداد دیدار عطار و مولانا هستیم و از سرمایه گذاران کشور ترکیه استقبال می کنیم. 

شهردار نیشابور با اشاره به تفاهم‌نامه های خواهرخواندگی بین نیشابور و شهرهای قونیه و مال تپه ترکیه، برای عقد تفاهم نامه خواهرخواندگی بین نیشابور و سایر شهرهای ترکیه نیز اعلام آمادگی کرد.

سرکنسول کشور ترکیه در استان خراسان رضوی نیز در ادامه با اشاره به تاریخ و فرهنگ غنی نیشابور و ظرفیت های علمی و فرهنگی این شهر گفت: نیشابور برای ما از نظر پیشینه تاریخی مشترک، شهر حائز اهمیتی است. میلیون ها نفر در ترکیه، ریشه‌هایشان در این شهر است و رابطه عمیق تاریخی و انسانی با نیشابور داریم.

سنان جم باش با اشاره به افزایش روز افزون توریست های ترکیه در ایران و خراسان و مهمان نوازی ایرانی ها گفت: ما می خواهیم از ظرفیت نیشابور در سطح بالا بهره برداری شود و به زائرانی که به مشهد سفر می کنند به شدت توصیه می کنیم نیشابور را هم ببینند وسرمایه گذاران را تشویق می کنیم که در نیشابور سرمایه گذاری کنند.

وی اظهار کرد: بعد از انتخابات شهرداران در ترکیه، ارتباطات دو جانبه ببن شهرداران این کشور و نیشابور برقرار خواهد شد.

سنان جم باش خاطرنشان کرد: نیشابور اهمیت بالایی برای ما دارد و توریست های ترک بخاطر تبلیغات به شیراز و اصفهان می روند و معتقدم نیشابور کمتر از آنها نیست و تاریخ از بیان ظرفیت های این شهر ناکام مانده است.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان نیشابور نیز ضمن خوش آمد گویی به مهمانان برگسترش روابط و همکاری‌ها ی مشترک تاکید کرد و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر نیز به بیان ظرفیت های گردشگری و سرمایه گذاری نیشابور پرداختند.

نویسنده : روابط عمومی شهرداری نیشابور

پیوستها :

دیدگاه

0 دیدگاه