مهاجرت به کانادا
  • کد خبر : 10179
  • 1402/9/24

تصویر برداری هوایی از محدوده و حریم شهر نیشابور با استفاده از به روزترین پهپاد دنیا به عنوان نخستین شهرستان کشور

تصویر برداری هوایی از محدوده و حریم شهر نیشابور با استفاده از  به روزترین پهپاد دنیا به عنوان نخستین شهرستان کشور

شهردار نیشابور از اتمام عملیات اجرایی پروژه تصویر برداری هوایی ۸ هزار هکتار از محدوده و حریم شهر با استفاده از به روزترین پهپاد دنیا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری نیشابور، مهندس سید حسن‌ میرفانی اظهار کرد: شهرداری نیشابور با حمایت و تصویب شورای اسلامی شهر درراستای تهیه طرح تفصیلی جدید، ممیزی املاک، برداشت دقیق فضای سبز،  تولید لایه‌های مکانی مورد نیاز شهرداری و سازمانهای تابعه، به روز کردن نقشه‌ها، رصد ساخت‌وسازها، مطالعات آب های سطحی، شناسایی و برداشت ساختمان های بلند مرتبه و مناطق  ناپایدار، اقدام به تصویر برداری هوایی با استفاده از پهپاد کرد.

وی افزود: در این پروژه حدود ۳۴۰۰ هکتار در داخل محدوده شهری و ۳۴۰۰ هکتار از مساحت حریم شهر با استفاده از به روز ترین پهباد دنیا تصویربرداری شد.

وی ادامه داد: همچنین علاوه بر ۶۸۰۰ هکتار، عکسبرداری ۱۲۰۰ هکتار از اراضی گردشگری حریم شمالی شهر نیز در این پروژه انجام شد.

میرفانی یادآور شد:  برای نخستین بار است که تصویربرداری و عکس برداری هوایی با این شیوه در شهر نیشابور به عنوان نخستین شهرستان کشور بعد از کلان شهرها انجام می شود.

معاون  شهرسازی و معماری شهرداری نیز در ادامه گفت: تهیه و تدوین طرح تفصیلی جدید که لازمه آن تهیه نقشه به هنگام  پایه شهر می باشد، درشرح خدمات مشاورطرح تفصیلی با مقیاس ۱/۲۰۰۰ تعریف شده ولی شهرداری با توجه به حساسیت موضوع و استفاده بهینه از نقشه شهری با مقیاس ۱/۵۰۰ اقدام به تهیه نقشه کرد.

مهندس مَهدی کوثری افزود: این اقدام زمینه ساز مدیریت شهری نوین وهوشمند خواهد بود که موجب تسهیل فرایند های شهرسازی می شود.

کوثری خاطرنشان کرد: کل فرایند تهیه شرح خدمات و انتخاب پیمانکار و اخذ مجوز های قانونی این پروژه در چند ماه گذشته انجام شده که عملیات تصویر برداری با نظارت نماینده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مدت یک هفته و با استفاده از به روزترین پهباد انجام شد و تصاویر نیز پس از پردازش و کارتوگرافی جهت ادامه روند تهیه طرح تفصیلی به مشاور ارائه می گردد.

 

نویسنده : روابط عمومی شهرداری نیشابور

پیوستها :

دیدگاه

0 دیدگاه