مهاجرت به کانادا
  • کد خبر : 5452
  • 1400/01/21

همایش مجازی علمی فرهنگی دوسالانه عطار نیشابوری با همکاری شهرداری نیشابور برگزار گردید

💠 به همت شهرداری نیشابور: همایش مجازی علمی فرهنگی دوسالانه عطار نیشابوری برگزار شد

به مناسبت ثبت جهانی عطار نیشابوری، همایش علمی فرهنگی(مجازی)، دوسالانه شیخ فریدالدین عطار نیشابوری با عنوان "سایه در خورشید" به همت شهرداری نیشابور و با مشارکت کمیسیون ملی یونسکو در ایران، معاونت استانداری و فرمانداری نیشابور، دانشگاه سبحان و سایر دستگاه های متولی در بستر فضای مجازی و با حضور بیش از هزار نفر از عطار دوستان و علاقمندان به فرهنگ و ادب این مرز و بوم برگزار شد.

شهردار نیشابور گفت: با توجه به جایگاه رفیع عطار نیشابوری و قرار گرفتن این عارف و شاعر نامی ایران در فهرست جهانی یونسکو ،جای خرسندی است که نام عطار که عمر خود را در راه سیر سلوک سپری نمود ، در این فهرست قرار گرفت. علی نجفی افزود: هر دوسال یک‌بار کشورها می‌توانند دو شخصیت برجسته خود را به یونسکو معرفی نمایند و پس از بررسی گروه‌های کارشناسی یونسکو دو شخصیت عطار نیشابوری و ابونصر فارابی از ایران در فهرست گرامی‌داشت آن سازمان قرار گرفتند .

وی ادامه داد: به همین مناسبت همایش علمی فرهنگی(مجازی) دوسالانه شیخ فریدالدین عطار نیشابوری با عنوان سایه در خورشید بیستم فروردین در بستر فضای مجازی با سخنرانی عطارشناسانی از سراسر جهان و برنامه های متنوع علمی فرهنگی و هنری در معرفی بیشتر این شخصیت جهانی برگزار شد.

نجفی گفت: در همایش علمی فرهنگی(مجازی) دوسالانه شیخ فریدالدین عطار نیشابوری با عنوان سایه در خورشید دکتر حجت ا... ایوبی؛ دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو، غلام عباس ارباب خالص؛ سفیر ایران در ترکمنستان و دکتر ناجی باکرجی؛ رئیس بارگاه مولانا در ترکیه، حجت الاسلام یعقوبی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی نیشابور، پروفسور رضا اشرف زاده (استاد دانشگاه و عطارشناس)،دکتر عبدالمهدی مستکین (مدیرگروه فرهنگ کمسیون ملی یونسکو)، پروفسور سید اختر حسین (ریاست موسسه مطالعات فارسی هند)، دکتر سیده شکوفه اکبرزاده (نویسنده وپژوهشگر از افغانستان) و...به ایراد سخن پرداختند وبرنامه های متنوع فرهنگی ویژه بزرگداشت شیخ فریدالدین عطار نیشابوری نیز برگزار شد.

گفتنی است شیخ فریدالدین عطار نیشابوری سال ۱۳۹۸ در فهرست شخصیت های جهانی یونسکو قرار گرفت. این برنامه با توجه به قرار گرفتن نیشابور در وضعیت قرمز با حداقل عوامل اجرایی و با رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن شهید آوینی شهرداری تهیه و در بستر اسکای روم پخش شد.

نویسنده : 1111111111

پیوستها :

دیدگاه

0 دیدگاه