مهاجرت به کانادا
  • کد خبر : 655
  • 2017-10-04

هفتمین همایش شهرداران راه ابریشم در نیشابور برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی شهرداری نیشابور،مهندس کوثری سرپرست شهرداری در جلسه هماهنگی برگزاری این همایش اظهار کرد: مجمع جهانی شهرهای جاده‌ابریشم به منظور گسترش همکاری‌های مشترک در جهت ساخت آینده‌ای روشن برای کلیه شهرهای در مسیر راه ابریشم بر روی کمربند جاده‌ابریشم جهانی در فضایی کاملا صلح‌آمیز، توسعه‌ای و نیز احترام به منافع مشترک به پیشنهاد برنامه اسکان بشر سازمان‌ملل‌متحد تأسیس شده است.

کوثری افزود: این مسیر از چین و در ایران از نیشابور به عنوان اولین شهر آغاز می شود و به قزوین به عنوان آخرین شهر ایرانی منتهی می شود.

وی گفت: نیشابور تنها شهرایرانی است که با وجود تغییرات در دوران مختلف، در طول تاریخ از این مسیر حذف نشده است.

وی تصریح کرد: هفتمین همایش مدیران و شهرداران ایرانی جاده‌ابریشم در روز 4 آبان ماه سال‌جاری و با حضور فرمانداران، شهرداران، روسای میراث فرهنگی و مدیران شهری شهرهای ایرانی در مسیر جاده‌ابریشم و مدیران‌عامل چند سازمان و منطقه آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی به مدت یک روز به میزبانی شهرداری شهر فرهنگی،تاریخی و گردشگری نیشابور برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه شهرهای راه ابریشم در نیشابور افزود: این همایش با حضور مدیران و مسئولین ارشد کشوری از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط با طرح مباحث علمی و انتقال تجربیات با هدف توسعه و پیشرفت چشمگیر شهرهای در مسیر جاده‌ابریشم در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و گردشگری برگزار می‌شود.

کوثری خاطرنشان کرد: تاکنون 6 همایش داخلی با حضور شهرداران ایرانی جاده ابریشم به میزبانی یکی از شهرهای در مسیر برگزار شده است که این مجمع در تلاش است تا با اتصال موضوعات فرهنگی، اقتصادی و گردشگری و ارتباط بین شهروندان، عاملی مؤثر برای بهره‌مندی شهرهای مسیر از توانمندی‌های یکدیگر و حرکت به سمت تحقق توسعه پایدار شهری باشد.

پیوستها :

دیدگاه

0 دیدگاه