مهاجرت به کانادا
  • کد خبر : 654
  • 2017-10-04

برنامه ریزی شهرداری نیشابور جهت توسعه زیرساخت های فن آوری اطلاعات شهری با محوریت کسب درآمد پایدار

سرپرست شهرداری نیشابور ضمن اعلام خبر فوق ، اظهارداشت: با توجه به لزوم ساماندهی و توسعه زیر ساخت های فناوری اطلاعات در شهر نیشابور و ایجاد درآمد پایدار این امر در دستور کار واحد فن آوری اطلاعات شهرداری قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری نیشابور در همین راستا روز سه شنبه تعدادی از مدیران شهرداری به همراه مهندس ترقی عضو شورای اسلامی شهر ضمن بازدید از سازمان فن آوری اطلاعات و ارتباطات فاوا شهرداری مشهد با مدیرعامل و معاونان این سازمان دیدار و گفتگو کرده و راههای همکاری های فی مابین را بررسی نمودند.

برپایه گزارش مزبور در جلسه یاد شده ، بررسی راهکارهای سامان دهی و تجاری سازی دکل ها و کافوهای مخابراتی و اجرای شبکه فیبر نوری از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی به روش B.O.L.T و ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری در درازمدت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
مسوول واحد فن آوری اطلاعات شهرداری نیشابور در ابتدای جلسه فوق ضمن ارایه گزارشی درباره ضرورت و لزوم برنامه ریزی برای طرح های زیرساختی ، اظهارداشت: با توجه به توسعه و نوآوری روز افزون سرویس های ارتباطی و مخابراتی و همچنین دستور سرپرست شهرداری، مطالعات و بررسی هایی در خصوص ایجاد بستر های مناسب جهت همکاری بیشتر با اپراتورها و شرکت های ارایه دهنده خدمات ارتباطی و اینترنتی در جهت توسعه هرچه سریعتر زیرساخت ها و بهره مندی شهروندان از سرویس های نوین در این حوزه، توسط این واحد صورت گرفت.
مهجور ثانی ، افزود: در همین راستا با عنایت به تجربیات خوب و اقدامات مفیدی که سازمان فاوا شهرداری مشهد در این زمینه داشته تصمیم گرفتیم ضمن بازدید از این سازمان و تبادل نظر و گفتگو با مدیران و کارشناسان آن ، راهکارها و شیوه های مختلف انجام شده را بررسی و مطالعه کنیم.

وی با اشاره به اینکه در جلسه مزبور بر تهیه طرح جامع دکل های ارتباطی شبکه سلولی شهر توسط مشاور ذی صلاح تاکید شده است ، خاطرنشان کرد: در این راستا مقرر شد به جهت ساماندهی دکل های مزبور، حفظ سلامت شهروندان و همچنین زیبایی سیما و منظر شهری اقدامات و تمهیدات لازم پیش بینی و در دستور کار قرار گیرد.
به گفته وی در بخش دیگری از این جلسه مقرر شد که به منظور ایجاد کافوهای مخابراتی با استانداردهای لازم و به وجود آمدن بستر فیبرنوری مورد نیاز شرکت های ارایه دهنده خدمات اینترنتی برای ارایه سرویس های FTTH و VDSL به شهروندان، فراخوانی توسط شهرداری منتشر و از شرکت های تخصصی و دارای صلاحیت دعوت به همکاری گردد.
مهندس هادی ترقی رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر نیز در ادامه این جلسه ضمن تشکر از سازمان فاوا شهرداری مشهد جهت همکاری مناسب و فراهم آوردن زمینه تشکیل نشست مزبور، اضافه کرد: در شرایط فعلی بهترین راهکار اجرایی تهیه و تدوین یک تفاهم نامه همکاری بین سازمان فاوا شهرداری مشهد و شهرداری نیشابور به عنوان مشاور و عامل چهارم است که می تواند در این زمینه راهگشا و موثر واقع گردد.
وی با تاکید براینکه در این خصوص قطعا شورای اسلامی شهر نیشابور همکاری لازم را با توجه به اهمیت موضوع انجام خواهد داد ، یادآورشد: با توجه به رشد و گسترش روزافزون فعالیت های ارتباطی و مخابراتی که باعث سهولت در ارایه خدمات نوین به شهروندان می شود شورای اسلامی شهر خود را ملزم می داند که نهایت همکاری و حمایت را از اجرای چنین طرح هایی به عمل آورد.

گفتنی است که مهندس رجاییان مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد و معاونان وی در بخش های دیگری از این نشست ضمن اعلام آمادگی کامل جهت همکاری با شهرداری نیشابور تاکید نمودند که تمامی تجربیات و راهکارهای اجرایی ، فنی و راهبردی لازم را در اختیار کارشناسان و مجریان طرح فوق در نیشابور قرار خواهند داد.

پیوستها :

دیدگاه

0 دیدگاه