مهاجرت به کانادا
  • کد خبر : 923
  • 2018-02-16

مصاحبه سردبیر یکی از نشریات مهم پاکستان با شهردار نیشابور

وی که جهت تهیه گزارش اجتماعی به ایران و مشهد سفر کرده بود ضمن بازدید از اماکن گردشگری نیشابور با شهردار دیدار و گفتگو کرد.

شهردار نیشابور در این دیدار ضمن خوشامدگویی به این روزنامه نگار با تجربه پاکستانی اظهار داشت: ایران و پاکستان دو کشور مسلمانند که از یک وجهه مشترک برخوردار بوده و می توانند با استفاده از توانمندی های یکدیگر قدرتمند در کنار هم قرار گیرند و مجموعه کشورهای توسعه یافته را در منطقه تشکیل دهند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری نیشابور، علی نجفی با تاکید بر اینکه اتحاد دو کشور ایران و پاکستان نقطه قوت ماست، افزود: نباید اجازه دهیم دشمنان دو ملت هر بار در یک لباس ظاهر شوند و بین دو کشور تفرقه بیاندازند.

وی در پاسخ به سوال روزنامه نیشن در خصوص چگونگی استفاده از پتانسیل های تاریخی و گردشگری نیشابور جهت کسب درآمد گفت: شهرداری نهادی غیر دولتی است و تاکنون درآمدی از این حوزه به صورت مستقیم و حتی غیرمستقیم نداشته ایم ولی در نظر داریم با افزایش جاذبه های گردشگری قرار گرفته در محدوده شهری، ایجاد فضای سبز مناسب، حمایت از مجموعه های شخصی و موزه های عمومی و خصوصی و ایجاد بازارچه های صنایع دستی به خصوص فیروزه و صنایع وابسته به آن در جذب گردشگر برنامه ریزی نماییم.

سردبیر روزنامه نیشن پاکستان نیز در این دیدار نیشابور را شهری زیبا و پاکیزه عنوان کرد و خواستار مراودات بیشتر به واسطه خواهر خواندگی نیشابور با برخی از شهرهای همتای خود همچون حیدرآباد پاکستان شد.

وی یکی از اهداف سفر خود به نیشابور را تهیه گزارشی جامع از این شهر بزرگ و تاریخی که در مقاطعی به عنوان پایتخت ایران در دنیا مطرح بوده است عنوان کرد و گفت: امیدوارم با چاپ گزارش ام در یکی از بزرگ ترین نشریات پاکستان بتوانم زمینه حضور گردشگران کشورم برای بازدید از نیشابور را فراهم کنم.

 

پیوستها :

دیدگاه

0 دیدگاه