مهاجرت به کانادا
  • کد خبر : 757
  • 2017-11-18

معاون عمرانی وزیر کشور : جای نخبگان دانشگاهی در شهرداری ها خالی است

رییس سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور با بيان اينكه بها دادن به نيروهاي متخصص مي تواند شهرداري ها را متحول و ثروت، درآمد و اشتغال ايجاد نمايد، اظهار كرد: در حال حاضر شاهد حضور نيروهاي غيرمتخصصي در شهرداري ها هستيم كه جاي افراد متخصصي را گرفته اند كه مي توانند با تعريف و اجراي طرح هاي درآمدزا و اشتغال زا و پروژه هاي زيرساختي و اجرا و اتمام پروژه با كيفيت مطلوب و هزينه كمتر؛ براي شهر مفيد باشند.

افشانی با اشاره به مشكلاتي كه حضور نيروي انساني مازاد براي شهرداري ها ايجاد نموده، گفت: شهرداران مسوول استخدام نيروهاي بيكار و بدون صلاحيت و تخصص از روي دلسوزي نيستند و بايد از بكارگيري حتي يك نفر خارج از ضوابط قانونی جلوگيري شود.

وی در ادامه تعامل مستمر روساي شوراها و شهرداران با معاونان عمرانی استانداری ها و همچنين استانداران و ساير معاونان استانداري را عامل مهمي براي رفع كاستي ها و تقويت نقاط قوت ذكر نمود و گفت: با توجه به محدوديت هاي مالي بايد زمينه سرمايه گذاري مطمئن بخش خصوصي در اجراي پروژه هاي شهري را به نحو مطلوبي فراهم نماييد.

معاون عمرانی وزیر کشور با تاكيد بر قانون گرايي در اداره شهر و شهرداري، رعايت كامل طرح هاي جامع و تفصيلي را از مصاديق قانون گرايي شهرداران ذكر نمود و تصريح كرد: شوراها و شهرداري ها بايد از فروش ارزش هاي زيست محيطي شهر جلوگيري و "شهر زيست پذير" را تعريف و براي تحقق آن تلاش نمايند.

افشاني همچنين با بيان اينكه طولاني شدن زمان اتمام پروژه هاي شهرداري ها باعث سلب اعتماد مردم به شورا و شهرداري مي شود بر تعريف پروژه هاي شهري براساس خواسته هاي مردم، اولويتهاي شهر و منابع مالي موجود و پايان آن درمهلت مقرر تاكيد نمود و گفت: اتمام پروژه هاي نيمه تمام مورد نياز شهروندان بايد از اولويتهاي اصلي مديريت شهري باشد و در عين حال از افتتاح بي رويه پروژه در شهر پرهيز نمود.

وي اضافه كرد: پاسخگويي به اعتماد شهروندان و راي مردم، تبليغات دروغين و پنهان كاري نيست بلكه ترجيح دادن منافع شهروندان بر منافع فردي و گروهي، رعايت عدالت و پرهيز از تبعيض، ‌توجه به مناطق و محلات محروم شهر،‌ هزينه كرد صحيح اعتبارات و برطرف ساختن نيازهاي مردم با اجراي پروژه هاي مورد نياز آنهاست.

پیوستها :

دیدگاه

0 دیدگاه