مهاجرت به کانادا
  • کد خبر : 485
  • 2015-11-05

نیشابور، شهر پایدار ایرانی به اتحادیه شهرهای تاریخی جهان پیوست

معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور با تبریک این عضویت تاریخی ،اظهارداشت: پس از پیگیری‌های مستمر، موضوع قدمت تاریخی نیشابور در نشست هیات مدیره این اتحادیه جهانی که به صورت اینترنتی برگزار شد، بررسی و به تصویب نهایی رسید و نیشابور رسما نامه عضویت در اتحادیه شهرهای تاریخی جهان را دریافت کرد.
دکتر مظفری از نیشابور به عنوان یکی از شهرهای تاریخی و کهن جهان نام برد و گفت: تمدن 7500 ساله این ابر شهر تاریخ و یافته های باستان شناسی سندی بر این موضوع است.
وی، با اشاره به اینکه پیش از این نیز شهرهای اصفهان، شیراز، یزد و کاشان به عضویت این اتحادیه درآمده بودند ، افزود : نیشابور به عنوان پنجمین شهر ایرانی به عضویت اتحادیه شهرهای تاریخی و کهن جهان درآمده است.
شهردار نیشابور نیز با تبریک این عضویت تاریخی به همشهریان عزیز، حضور شهر تاریخی نیشابور در این اتحادیه را موجب معرفی بیشتر در سطح بین‌المللی و افزایش مراودات دانست و گفت: در همین راستا اطلاعات شهر تاریخی نیشابور نیز از سوی دبیرخانه اتحادیه شهرهای تاریخی جهان از هفته گذشته بر روی سایت LHC قرار گرفته است.
وی، با تاکید بر این که اتحادیه شهرهای تاریخی جهان با ۱۰8 عضو و ۱۵ سال سابقه یکی از مهم‌ترین شبکه های تاریخی و فرهنگی شهرهای جهان است، افزود: شهرهای آتن، بارسلون ، وین ، پاریس ، بوستون ، مونترال ، هانوی ، مکزیکوسیتی ، قونیه و استانبول از جمله مهمترین اعضای این اتحادیه هستند.
حسینی با اشاره به اینکه ۲۶ شهر از آسیا، ۲ شهر از آفریقا، ۴۸ شهر از اروپا، ۲1 شهر از شمال آفریقا، خاورمیانه، آسیای غربی و مرکزی، سه شهر از آمریکای شمالی و سه شهر از شهرهای اقیانوس آرام عضو این اتحادیه هستند افزود: دایساکو کادوکاوا شهردار کیوتو ژاپن و رئیس اتحادیه شهرهای بزرگ تاریخی جهان در نامه‌ای خطاب به شهرداری نیشابور ضمن ابراز علاقه به این شهر، پیوستن این شهر تاریخی را به جمع شهرهای تاریخی جهان به صورت رسمی اعلام کرده است.

پیوستها :

دیدگاه

0 دیدگاه