مهاجرت به کانادا
  • کد خبر : 476
  • 2015-10-07

فاز نخست تقاطع غیرهمسطح امام رضا ع در نیشابور به بهره برداری رسید

به گزارش روابط عمومی شهرداری نیشابور، مهندس حسینی شهردار نیشابور در این مراسم با اشاره به حجم بالای تردد مسافران و زائران در محورهای منتهی به مشهد مقدس، اظهار داشت: بخش عمده ای از سفرهای زائران و گردشگران کشور از طریق جاده تهران به مشهد صورت می پذیرد و با عنایت به عبور این جاده از بخش شمالی شهر توجه به این بخش از مسیر و مرتفع کردن مشکلات ترافیکی آن یکی از دغدغه های مدیریت شهری در نیشابور است.
وی با بیان این مطلب که تامین زیر ساخت ها و امکانات لازم برای عبور و مرور ایمن شهروندان و مسافران از مسیرهای پرتردد واقع شده در شهرها از جمله وظایف مدیریت شهری می باشد، یادآورشد: تقاطع غیرهمسطح امام رضا ع نیشابور بخشی از مسیر جاده تهران - مشهد است که ساخت آن از خرداد 1392 با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال توسط شهرداری نیشابورآغاز شد.
مهندس حسینی با اشاره به اینکه تمامی هزینه ساخت این پروژه از محل اعتبارات داخلی شهرداری نیشابور تامین شده است، افزود: فاز نخست طرح مزبور شامل دو بخش تقاطع غیرهمسطح به طول هزار و 500 متر است که با حضور استاندار و مسوولان استان و شهرستان به بهره برداری رسید.
شهردار نیشابور، ضمن قدردانی از حمایتهای بی شائبه اعضای شورای اسلامی شهر جهت تکمیل و اتمام طرح فوق، اضافه کرد: فاز دوم پروژه نیز روگذر همین مسیر است که شامل یک میدان بزرگ ، فضای سبز، راستگردها و ادامه مسیر جاده باغرود به شهر نیشابور را شامل می شود.
وی، افزود: در مجموع پیشرفت اجرایی کل پروژه تا این مرحله 65 درصد است و برای ادامه آن 110 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که 50 میلیارد ریال از این مبلغ را وزارت راه و شهرسازی عهده دار شده است.
مهندس حسینی با یادآوری این موضوع که در صورت تامین اعتبار لازم جهت تکمیل فاز دوم ، در ابتدای سال 95 کل پروژه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت ، خاطرنشان کرد: برای اجرای این زیرگذر 50 هزار متر مکعب خاکبرداری صورت گرفته و اجرای 10 هزار متر مکعب بتن ریزی و پنج هزار مترمکعب حجم آسفالت از دیگر عملیات انجام شده در این پروژه است.
استاندار خراسان رضوی نیز در بخش دیگری از مراسم فوق ، طی سخنانی اظهارداشت: نیشابور یکی از بزرگترین شهرهای خراسان رضوی پس از مشهد، از مهمترین مراکز جمعیتی، فرهنگی، گردشگری، صنعتی و تاریخی شمال شرق کشور به شمار می آید و به عنوان یکی از نمادهای تاریخ و فرهنگ ایران زمین مطرح است.
مهندس رشیدیان با اشاره به اینکه پروژه تقاطع غیر همسطح امام رضا ع یکی از طرحهای مهم استان در حوزه راههای مواصلاتی و ارتباطی می باشد، یادآورشد: قطعا استانداری خراسان رضوی هم برای کمک به اجرای هرچه سریعتر این طرح که برای تسهیل در تردد و رفت و آمد زائران براگاه ملکوتی امام رضا ع تاثیرگذار است از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.
استاندار خراسان رضوی از اهتمام ویژه دولت تدبیر و امید به حوزه حمل و نقل کشور خبر داد و گفت: طی دو سال گذشته اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده و اعتبارات مناسبی توزیع گردیده است.

پیوستها :

1
فاز نخست تقاطع غیرهمسطح امام رضا ع در نیشابور به بهره برداری رسید
2
فاز نخست تقاطع غیرهمسطح امام رضا ع در نیشابور به بهره برداری رسید
3
فاز نخست تقاطع غیرهمسطح امام رضا ع در نیشابور به بهره برداری رسید
دیدگاه

0 دیدگاه