مهاجرت به کانادا
  • کد خبر : 463
  • 2015-09-07

مشارکت شهرداری در مرمت خانه تاریخی مجتهدی و دبیرستان خیام

مهندس حسینی همچنین افزود: با توجه به ضرورت مرمت بناهای بافت تاریخی شهر نیشابور در جلسه ای که با حضور مسئولین آموزش و پرورش و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، تفاهم نامه ای جهت مرمت خانه تاریخی مجتهدی و دبیرستان خیام به امضا رسید. وی خاطرنشان کرد: در این جلسه شهرداری اعلام آمادگی کرد با توجه به این که خانه تاریخی مجتهدی متعلق به دوران قاجار که در مالکیت آموزش و پرورش می باشد و در آستانه تخریب قرار دارد به منظور مرمت و حفظ این بنای با ارزش با اجاره 99 ساله از آموزش و پرورش و یا تملک نسبت به مرمت اقدام نموده و در راستای حوزه فرهنگی و گردشگری بهره برداری نماید. وی همچنین اعلام کرد: شهرداری آمادگی خود را جهت مرمت بنا به صورت مشارکت با آموزش و پرورش و میراث فرهنگی وحق انتفاع در قبال سرمایه گذاری و مشارکت انجام شده اعلام و همچنین مقرر شد اداره آموزش و پرورش شهرستان موضوع را در شورای آموزش و پرورش مصوب نموده و ظرف مدت یک ماه زمینه اجرای تصمیمات را آماده و تفاهم نامه موردی و کامل با حضور کارشناسان حقوقی و مسئولین ذی ربط ثبت گردد.

حسینی اظهار داشت: همچنین با توجه به این که دبیرستان خیام به عنوان یکی از بناهای تاریخی نیشابور به ثبت رسیده است مقرر گردید دیوار های خارجی که در حاشیه میدان و قسمتی نیز در حاشیه خیابان میثم قرار دارد تخریب و مجدداً به صورت سنتی بازسازی گردد.

وی ادامه داد: شهرداری همچنین متعهد شد نسبت به تهیه طرح و واگذاری مصالح اقدام نموده و آموزش و پرورش نیز با انتخاب پیمانکار حداکثر در مدت دو ماه از تاریخ تحویل مصالح نسبت به مرمت و بهسازی بنا با مساعدت و همکاری و تأمین بخشی از هزینه توسط اداره میراث فرهنگی اقدام نماید.

حسینی در پایان همچنین از اتمام طرح مرمت خانه قرشی و حمام مرمر و ارسال به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جهت تصویب نهایی خبر داد.

پیوستها :

دیدگاه

0 دیدگاه