مهاجرت به کانادا
  • کد خبر : 399
  • 2015-04-15

آیین بزرگداشت روز ملی عطار نیشابوری برگزار شد

آیین بزرگداشت روز ملی عطار نیشابوری برگزار شد

در مراسمی که روز گذشته با قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل فرهنگسرای سیمرغ نیشابور برگزار شد، عطار شناسان و محققان سراسر کشور با شعر خوانی و سخنرانی یاد و خاطر این شاعر و عارف نیشابوری را گرامی داشتند.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی پیامی به مناسبت برگزاری روز ملی بزرگداشت عطار نیشابوری از شهرستان نیشابور در جغرافیای فرهنگ و معرفت ایران و جهان اسلام به درخشندگی نگین فیروزه یاد کرد.

 علی جنتی در پیام خود یادآور شد: موقعیت کم نظیر نیشابور مرهون مفاخر و نامداران بزرگ و بلند آوازه ای است که در این ابر شهر تاریخی سر از خاک برداشته و در هوای سرشار از معنا و معرفت آن بالیده اند و نام آنها جهانگیر شده است.

 وی بیان کرد: شیخ فریدالدین محمد عطار نیشابوری یکی از شخصیت های بی بدیل و نام آوری است که عطر سخن نغز و پر مغزش مشام جان عاشقان و دلدگان درگاه رسوبی را در سراسر جهان آکنده و نوازش داده است.

 جنتی در پیام خود عنوان کرد: بدون تردید بزرگداشت این عارف و شاعر شهیر و معرفی شخصیت و آثار گرانقدر وی به جامعه اسلامی به ویژه نسل جوان، گامی اساسی در راه تقویت هویت و خودباوری ایرانی و اسلامی و تعمیق همدلی و همزبانی و همبستگی و همگرایی منطقه ای در راستای رشد و اعتلای دیپلماسی ایران اسلامی است.

 نیشابور رنگ عطار به خود گرفت

 رییس ستاد بزرگداشت روزملی شیخ فرید الدین محمد عطار نیشابوری نیز در این رابطه گفت: با برنامه ریزی به عمل آمده مراسم «شب شعرعطار» ویژه  بزرگداشت این شاعر شهیر با حضور شاعران مطرح ملی، استان و شهرستان برگزار می شود.

 غلامحسین مظفری با بیان اینکه هنرمندان و فرهیختگان بسیاری به منظور گرامیداشت این شاعر بزرگ برای شرکت در این مراسم به نیشابور سفر کرده اند بیان کرد: اجرای گروه موسیقی «سروشان» به سرپرستی آرش كامور و خوانندگی وحید تاج در محل باغ مصفای عطار با اهتمام شورای اسلامی شهر و شهرداری نیشابور از دیگر برنامه های تدارک دیده شده به همین مناسبت است.

 نایب رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیشابور برپایی مراسم «آفتاب صبح نیشابور» در دبیرستان عطار نیشابوری، برپایی كارگاه تخصصی  نقاشی و خوشنویسی با حضور ۳۰ نفر از اساتید نقاشی و خوشنویسی مشهد و نیشابور باموضوع عطار نیشابوری در محل باغ مصفای عطار نیشابوری و نیز مراسم تجلیل از این دو استاد از دیگر برنامه های تدارک دیده شده به همین مناسبت عنوان کرد.

 وی عنوان داشت: همچنین از برگزیدگان مسابقه بزرگ ادبی روز ملی عطار باعنوان «تا سیمرغ» و «سفیر سیمرغ» كه توسط آموزش و پرورش نیشابور با حضور دانش آموزان برگزار شد در این روز تجلیل می شود.

 رییس ستاد بزرگداشت روزملی شیخ فرید الدین محمد عطار نیشابوری تصریح کرد: نمایشگاه هنرهای تجسمی نیزهمزمان با بزرگداشت روزملی عطار نیشابوری در محل نگارخانه كمال الملك اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی وفرهنگسرای سیمرغ نیشابور بر پا شده است.

 

پیوستها :

دیدگاه

0 دیدگاه