مهاجرت به کانادا
  • کد خبر : 392
  • 2015-04-13

سایت باستان شناسی شادیاخ نیشابور به بهره برداری رسید‌

سایت باستان شناسی شادیاخ نیشابور به بهره برداری رسید‌

مدیر پایگاه پژوهشی منطقه تاریخی - فرهنگی نیشابور گفت: سایت باستان شناسی شادیاخ که در اثر طوفان در خردادماه سال ۹۳ آسیب دیده بود بعد از مرمت به بهره برداری رسید.
 به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی فر اظهار داشت: این سایت باستان شناسی در خرداد ماه سال گذشته بر اثر طوفان آسیب دید که مرمت آن با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال از آبان ماه سال گذشته شروع و در اسفندماه 93 به پایان رسید و این سایت باستان شناسی در نیمه اول فروردین ماه سال جاری به بهره برداری رسید و مورد بازدید گردشگران و مسافران نوروزی قرار گرفت.
وی افزود: در این سایت هفت فصل کاوش انجام شده است که شش فصل آن به سرپرستی رجبعلی لباف خانیکی و فصل هفتم به سرپرستی محمود بختیاری شهری انجام شده است.
مکرمی فر بیان کرد: از مهمترین آثار به دست آمده مدر این سایت می‌توان به عناصر معماری مشتمل بر صحن، اسطبل، کارگاه عصاره کشی انگور، کارگاه شیشه گری، کارگاه آهنگری، مطبخ، انبار، تالار مرکزی، حمام، هم چنین انواع گچبری ها، ظروف سفالی، قطعات شیشه، قطعات فلزی و غیره اشاره کرد.
مدیر پایگاه پژوهشی منطقه تاریخی – فرهنگی نیشابور همچنین از استقبال بی نظیر گردشگران و مسافران نوروزی از این سایت خبر داد و افزود: در تعطیلات نوروز امسال 5 هزار نفر از سایت باستان شناسی شادیاخ بازدید به عمل آوردند.

 

پیوستها :

دیدگاه

0 دیدگاه