مهاجرت به کانادا
  • کد خبر : 1049
  • 2018-05-17

با راه اندازی سامانه ایده پردازی نیشابور ۱۴۰۰صورت گرفت:

دعوت شهردار از نخبگان، فرهیختگان و عموم شهروندان برای مشارکت در توسعه شهر

با راه اندازی سامانه ایده پردازی نیشابور ۱۴۰۰صورت گرفت:

دعوت شهردار از نخبگان، فرهیختگان و عموم شهروندان برای مشارکت در توسعه شهر

 

شهرداری نیشابور در راستای افزایش مشارکت مردم به عنوان سرمایه اجتماعی اقدام به راه اندازی سامانه ایده پردازی" نیشابور۱۴۰۰ "  و دعوت از نخبگان، فرهیختگان و عموم شهروندان برای مشارکت در توسعه شهر کرده است.

 

شهردار نیشابور با اعلام این خبر افزود: سامانه نیشابور ۱۴۰۰ به آدرس http://www.idea.neyshabur.ir/ به منظور بهره مندی از نظرات و ایده های شهروندان فهیم نیشابوری به عنوان مهمترین سرمایه اجتماعی و با هدف مشارکت حداکثری مردم به عنوان مالکان اصلی شهر و توسعه و تقویت فرآیند و فرهنگ ایده پروری همزمان با روز ملی شوراهای اسلامی راه اندازی شده است.

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری نیشابو علی نجفی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرداری نیشابور اولویت اول خود را توسعه سرمایه اجتماعی می داند و اگر این موضوع با مشارکت و همراهی مردم نباشد تحقق کلیه برنامه ها در عرصه های گوناگون با چالش های اساسی مواجه خواهد شد.

 

وی با بیان این که شهروندان به عنوان مالکان حقیقی شهر بایستی در مدیریت آن و تصمیماتی که در آینده شهر تاثیر گذار است سهیم باشند اظهار داشت: در همین راستا سامانه مزبور می کوشد تا با جذب ایده های شهروندی آنها را یک گام به اجرا نزدیک نموده و ضمن بهبود روزافزون شهر, تعامل و ارتباط نزدیک میان مدیران شهر و شهروندان را برقرار نماید.

 

شهردار نیشابور با اشاره به اینکه هم اکنون سند چشم انداز شهرداری در حال بررسی و تدوین می باشد ، یادآورشد: به همین منظور و پس از راه اندازی سامانه فوق در هشتم اردیبهست و به مناسبت روز ملی شوراهای اسلامی قریب به چهارماه زمان درنظر گرفته شده تا شهروندان ایده های خود را پس از ورود به سامانه و حداکثر تا هشتم شهریور به نام خودشان ثبت نمایند.

 

نجفی ادامه داد: شهروندان گرامی می توانند ایده ها و نظرات خود را در زمینه های نشاط و مشارکت شهریفرهنگی اجتماعی ، کارکنان، فن آوری نوین در فرآیند درون سازمانی و خدمات الکترونیک،  انضباط سازمانی و شفاف سازی مالی، حمل و نقل عمومی و هوای پاک، خدمات شهری و محیط زیست پایدار، توسعه و عمران شهری، اقتصاد شهر و درآمدهای پایدار، معماری شهرسازی و زیباسازی مناظر شهری ارایه نموده و در مشارکت شهرشان پیشگام بوده و با خدمتگزاران نیشابور همراه شوند.

 

وی ضمن یادآوری این مطلب که شهروندان شرکت کننده در بخش ایده پردازی سامانه فوق حتما بخش مقررات و قوانین را مطالعه نموده و با آگاهی کامل نسبت به ثبت اطلاعات اقدام نمایند ، افزود: خلاقیت و عملی بودن طرح های پیشنهادی معیارهای اصلی انتخاب ایده برتر می باشد و هر کدام از ایده ها به صورت دقیق ،ارزیابی و داوری می شوند.

 

وی اضافه کرد: علاوه بر موارد فوق برگزاری دوره آموزشی ایده پردازی جهت توانمند سازی ایده ها نیز در نظر گرفته شده که علاقمندان بعد از ارائه هر نظر و ایده می توانند در این دوه شرکت نمایند.

پیوستها :

دیدگاه

0 دیدگاه